tisdag 4 oktober 2011

En ledig dag hemma hos mig


Hej finingar.

Idag är jag ledig. Tjohooo! Det är ett undandag såhär mitt på veckan då jag jobbar heltid måndag till fredag, men det är höstlov nu (Jag jobbar på en skola) och då passar jag på med en ledig dag.

Vad passar bättre då än att ta sovmorgon, kaffet och tidning i sängen, och så pyssla hemma hela dagen lång:).


Ni vet mitt bruna spelbord, som jag inte vet om jag ska måla eller inte. Har kommit fram till att jag älskar bordet, men att den bruna färgen är ett irritationsmoment i vår annars så vita, ljusa fina matsal. Därför fick det bytas ut idag, till mitt underbara skrivbord från mamma. Som hennes morfar i sin ungdom köpte på auktion. Det är från 1700-talet, och helt satt ihop med träpluggar. Dock är beslaget satt dit i nutid så det ska bytas ut mot ett gammalt så bordet blir helhetliggt såsmåningom. Men det ligger så mycket historia i bordet, plus att det är så vackert, så nu känns matsalen så mkt bättre.

Vad tycker ni?


Jag är av den uppfattningen att lite brunt, murrigt, svart och grått bryter av fint mot allt vitt, och jag tycker mitt bruna spelbord var väldigt fint i matsalen också, men detta blev så mycket bättre måste jag säga. Och huvudsaken är ju att man själv trivs, eller hur?


Ha en fin dag. Nu ska jag snart ta på mig träningsskorna och gå/löpa en timme. Livet leker<3

Kram

2 kommentarer:

  1. Skönt med ledig dag! Härliga bilder du visar!
    Ha en skön promenad/löprunda :)
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har faktiskt undrat vad du jobbar med och nu kom det. Jag är också lärare fast på gymnasiet :) Vi har inte lov förän v 44. Det vita skrivbordet blev kanon! Vet hur det känns när man irriterar sig på något. Spelbordet kanske passar någon annan stans någon annan gång. Ha en fin dag!
    Kramar från Emelie

    SvaraRadera