torsdag 28 juli 2011

Drömmar blir verklighet - Gustavianska stolar

Ser ni vad jag ser....Titta här vad som har flyttat in i VITABOET...



Jo visst ser ni rätt...GUSTAVIANSKA STOLAR ♥

Jag har länge haft en dröm. En dröm om en stor matsal med gustavianska stolar kring ett stort och vackert bord, där jag kan duka vackert och bjuda på middagar till alla mina nära och kära.

Nu har den drömmen gått i uppfyllelse....




Sex sköna och vacka vanliga stolar pryder nu matsalen, samt två stora och gedigna karmstolar har fått inta plats på vardera kant. Gissa vart vi sitter när vi är själva...



Nu är matsalen fullbordad rent möbelmässigt. Äntligen har jag mina efterlängtade stolar, som vi dessutom fick till ett superpris. En ren drömhandel faktiskt...



Med i köpet följde den här ljuvliga lilla FOTPALLEN, som jag bara lagt ett gammalt vackert örngott uppepå, och sedan mina nyaste kuddar. Den kommer bli välanvänd om jag känner min käre make rätt...



Här ska jag sitta och njuta på kvällarna med en kopp kaffe och se ut över fjorden. Det är lycka för mig ♥



Stolsdynorna passade utmärkt till stolarna, och är köpta på Jotex. 8 st för under 500-lappen. Inte illa, annars brukar det var nedrans dyrt med stolsdynor tycker jag....



Matbordet
och tallrikshyllan matchar fast allt är köpt med års mellanrum, puhhh....



En skön plats att slå sig ner...



Vi går i ett lyckorus här hemma med ett stooort leende på läpparna. Ibland lönar det sig att inte köpa allt direkt på momangen, har man en dröm eller en aning om hur man vill ha saker och ting, så lönar det sig att vänta. En vacker dag när man minst anar det finner man det där speciella man vill ha, och då är det extra kul.

Hoppas alla mina fina bloggvänner runt om i världen (kan med värme i hjärtat skriva så för idag när jag kollade in på statistiken på bloggen så ser jag att jag har läsare från massa olika delar av världen) har en helt underbar kväll!

Ps. Kika gärna in i morgon igen då visar jag äntligen vår nya soffa som vi får hemkörd i morgon, som vi väntat på i många många veckor.


5 kommentarer:

  1. Åhhh va fint!!!! Verkligen super!!

    Hoppas du får en fin dag.

    Kram Marre

    SvaraRadera
  2. Åååh vilken underbart fin matsalsgrupp!!! Wow, så vacker!! Förstår att du är överlycklig!!

    SvaraRadera
  3. Jättefint =) Vart hittar man sådana fina matgrupper ? Kram Zandra

    SvaraRadera
  4. Oh vilka vackra stolar!Helt perfekt,tycker du är jätteduktig med allt i ert hem!

    Kram "Nilla"

    SvaraRadera
  5. Hei!
    Første gang jeg besøker bloggen din, og jammen er den inspirerende og utrolig flott! Jeg lurte på hvilken farge du har på stolene i spisestuen din? Jeg kommer garantert tilbake på besøk!

    Ha en fin søndag!

    SvaraRadera