onsdag 18 maj 2011

Nationaldagsfirande ♥

Hej på er!

Då var det onsdag och nationaldagen för i år är över. Vi hade en helt underbar 17 maj igår. Min bästa jag upplevt sen jag flyttade till Norge. Vi började dagen med en lång och skön sovmorgon vilket inte var helt fel en tisdag. Sedan lagade vi en stor frukost med äggröra, goda pålägg, färskt bröd mm och avnjöt tillsammans.

Sedan hoppade vi i finkläderna och tog bilen till firandet i staden. Det var något nytt för oss båda nyinflyttade som vi är. Det var sådan stämning och alla var så fina. Det är verkligen något speciellt med 17 maj, den stämningen går inte att få någon annan dag, det är där och då det gäller.

Vi stannde några timmar i staden, promenerade längs en strand och bara njöt. Så fikade vi och åkte hem.

Väl hemma var det dags att börja förbereda maten. Vi fick besök av vänner på kvällen. Vi serverade potatisgratäng med grädde, grillad oxfilèt, sallad, kokt sparris och sås. Till dessert blev det äkta vaniljglass med jordgubbar och maränger. En riktig sommarmeny och alla var nöjda.

Kvällen blev helt perfekt, vi hade det så trevligt.

Det var den dagen!

Stranden där vi gick ♥



Enkel dukning i rött och blått dagen till ära ♥










Fick en så vacker blomma av våra vänner. Och en lykta till terassen. Jätte fint!




Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Ja det firas ju riktigt ordentligt där i Norge. Måste vara en rolig upplevelse. Jag skrev lite om det i min blogg. Och när vi var i Turkiet firade norrmännen med pompa och ståt på hotellet hehe.

    Kram Josefin

    SvaraRadera