onsdag 28 oktober 2009

Eucalyptuskrans

Åh vad jag älskar dagar när man har lite tid över för pyssel. När man kan vara i sin egen lilla värd och bara skapa små ting till hemmet, eller till någon annan. Idag har jag varit en tur i en blomsterbutik och inhandlat lite eucalyptuskvistar. Åh vad jag älskar den doften, nästan lite julig doft. Det bästa är ju att göra kransar av den när den är nyköpt och mjuk, då är den väldigt töjbar och lättare att knåpa med. Sen blir den ju så vacker när den torkar också.

Av kvistarna blev det en krans som får pryda köksfönstret.

En vacker gammal bild passar bra som dekor i mitten med ett spetsband runt.

Och så vart det en stor kvist över, som jag satt i en kanna. Så nu doftar det fantastiskt gott i hela hemmet. Spring ut och köp lite ni med.

Kramar från mig till Er alla.

5 kommentarer:

  1. så fint!! jag gillar också kransar men har aldrig gjort någon i eucaluyptus,har aldrig hittat några i byn där jag bor,måste nog be dom köpa in.
    du har mycket fina bilder!! =)

    ha det bra,kram!

    SvaraRadera
  2. Spring ut och köp, hihi, lyckas inte i vår lilla stad. Förra gången då jag beställde eucalyptus i blomsteraffären fick jag vänta flera månader...
    Vilken jättesöt krans du har gjort och eucalyptus doftar ju så underbart och friskt!
    Ha en skön fortsättning på veckan!
    Nicole

    SvaraRadera
  3. Tack för titten och dina rara ord om mitt hem,du har det välldigt fint du med,har kikat runt ett tag och gillar det jag ser,så jag återkommer gjärna till dig.
    kram o ha ewn go dag
    ninni

    SvaraRadera
  4. Hej=)

    Jättevackert med kransen!
    Jag fick faktiskt eucalyptus av min mormor i helgen och ska göra en krans...men det har stått och torkat lite hoppas det funkar ändå!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  5. Hej Camilla!
    Vilket jättefint hem du har! jag bor också i lägenhet, nackdelen med det är att man inte får plats med allt.

    Ha en bra dag
    Åsa

    SvaraRadera