måndag 9 april 2012

Snö och annandag påsk


Ja ni, vad ska man säga! God jul skulle sitta på sin plats, här vräker snön ner och allt ute har fått flytta in igen tills våren behagar komma tillbaka. Dynor och kuddar ligger uppradade i matsalen och penseerna har fått komma in i värmen:). 

Så var påsken över för i år. Det har varit skönt med lite ledigt tillsammans, och tänka sig att redskapsboden blev helt klar igår. Han är duktig min käre make:). Påsken är nerpackad prydligt i lådor på vinden, och får ligga och vänta tills nästa år. Oavsett vilken högtid som råder, är det alltid lika skönt att plocka bort det tycker jag, och ha den "vanliga" inredning igen. 


Men man ska inte klaga. Det här vädret gör att man utan dåligt samvete kan koka kaffe, laga en god middag, sätta sig tillrätta i soffakroken med benen högt och njuta några avsnitt av en bra serie med maken:). 

Sista dagen ledigt ska njutas till fullo!!

Ha en fin måndag. Det här blir en bra vecka. Min lillasyster med sin lilla bebbe kommer på långbesök.


2 kommentarer:

  1. Nu har snön vi fick i lördags nästan smält bort, tack och lov!

    Så mysigt med bäbisbesök :)

    Här har det också jobbats, vår utbyggnad är nästan klar. Jag har tapetvånda! Kika gärna in hos mig och se vilken du gillar bäst. Råd mottages gladeligen :)

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Här har vi också ruskväder med spöregn! Inte trevligt!
    Så underbara dynor och kuddar! Håller med om att det är skönt när man får rensa högtider och återgå till det normala, även om det är himla roligt att först plocka fram allting!;)
    Hoppas påsken varit fin! Kram/L

    SvaraRadera