fredag 6 april 2012

Långfredag



Hej på er. Hoppas ni har en fin lååååååååångfredag:).

Bodbygget fortsätter idag också. Men vi startade dagen med något riktigt mysigt och avslappnande. Jag fick ett tips från en väninna som bor här dit vi flyttat, om att besöka ett cafe som ligger lantligt till, och som också säljer inredning. Mycket riktigt, vi styrde kosan dit och jösses så mysigt. Mitt ute på landet, uppe på en kulle vid en ladugård, där låg det. Massa folk vilket tydde på ett populärt ställe, massa goda bakverk till billiga priser och huset var gammalt och helt underbart vackert. Kan nog bli ett favvo ställe känner jag. Kul att kunna åka nånstans och fika och mysa, även när man bor på landet! Det blev grov baguette med massa gott pålägg, kaffe och äppledricka, riktigt mumsigt och mysigt att sitta där med maken och bara njuta.  En påse med färsk nybakt bröd och varsin bulle till kaffet köpte vi med oss hem till påskafton, lite måste man unna sig eller hur:).

Det mysiga cafeèt


Massa goda bakverk fanns det!



En påskig matsal...




Det är mest fokus på trädgården just nu och händer inte så mycket inne, men jag går omkring och pysslar och donar och ändrar plats, ja ni vet ju hur man är:).


För nästan ett år sedan fick jag en doftranka av svärmor. Den blommade så vackert och sen blev den sådär torr och tråkig. Men jag kastade den aldrig, den fick stå kvar. Nu blommar den pånytt, och luktar så himmelskt gott. Bra att man har tålamod att vänta på saker ibland, det lönar sig.



Camelian trivs riktigt bra inne i matsalen, hoppas det fortsätter så.




Nu får ni ha en jätte skön dag mina vänner. Jag får väl bege mig ut till karln och boden igen:).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar