tisdag 24 januari 2012

Svar på frågor & vinterlandskap

Hej mina vänner!

Har fått lite frågor sista tiden. Tänkte jag kunde svara på detta på en gång här nu;):

- När det gäller köket och kaklet, så tvättade vi först kaklet med "husvask", jätte starkt medel som tar bort all smuts och allt fett. När det hade torkat målade jag med en vit häftfärg, för att den slutgiltiga färgen skulle fästa bra. Så efter 2 timmar målade jag med en helt vanlig blank oljefärg, och vips så var kaklet som nytt. Tål både vatten och annat, så inga broblem alls att måla kakel med vanlig oljefärg!

- Den vita brödrosten fick vi i juklapp, så jag vet inte vart den är köpt. Men om man söker på brödrost DUALIT, så kommer återföräljare eller internetbutiker upp. Så kolla runt lite!

- Min vackra tavla " A true lovestory never ends" har jag köpt HÄR.

- Någon undrar (eftersom jag berättat lite här på bloggen, om min nya livsstil) om jag äter mejeriprodukter? Nej det gör jag inte. Bara frukt, grönsaker, kött, fisk, fågel och dricker vatten, i mängder!

- Alla mina nya gardiner jag visat sista tiden, är köpta på Ellos och Jotex. Tycker mycket om deras gardiner och har alltid haft tur med pris och kvalitet. Enkelt också, bara beställa på nätet:).

Så måste jag bara visa några bilder från vårt vackra vinterlandskap. Det är sååå mycket snö. Titta på den lilla pippin som äter i vårt lilla glashus vi satt upp, är den inte bedårande;)?



Is på fjorden!


På terassen! Lite svårt att tänka sig att vi om några månader sitter här och grillar:).


Tack alla ni som lämnar så fina ord här inne, jag blir faktiskt helt överlycklig och varm inombords, tusen tack!!!


4 kommentarer:

  1. For en fin utsikt du har!
    Å ett veldig vakkert hjem!

    Ha en fin Onsdag,
    Klem Jatte!:)

    SvaraRadera
  2. Så nydelig blogg!!! Koselig hjem, flotte bilder og fint innhold! Ha en fin kveld :-)
    Erika

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar utsikt du och maken kan njuta av! Vackert med bergen och fjorden. Oj vad mycket snö ni fått. Fina vinterbilder!

    Kastar in en snöboll till dig hahah;
    (skojar lite)

    Kram Renate

    SvaraRadera