söndag 6 november 2011

Systuga och stuvbitar


God söndagsmorgon på er alla <3

Igår hade jag systuga hela dagen lång. Jösses vad roligt det var. Fick en symaskin på min 25-års dag som invigdes idag, ett par år senare. Men bättre sent än aldrig.

Jag har alltså aldrig sytt en gardin i hela mitt liv. Men nu sitter jag här, men två knytbandslängder samt en hissgardin till köket, till julen.

Måste säga att det var löjligt enkelt, men herre jisses vilken tid det tar. Alla knytband dessutom, vilket pilljobb. Men jag ville ha allt hemmagjort, så inga köpta knytband inte, fusk *ler*.

Det blev lite tyg över, så jag tänkte sy upp några band till kransar, kanske ett band att ha om jul-osten och nåt annat smått. Har ni förslag?

Var ju såklart tvungen att testa en liten stuvbit till min krans, och visst blev den på ett uns väldans julig, trots att jag ej sytt kanterna på bandet ännu. Lyktan köpte jag i en butik som skulle lägga ner på semestern i Danmark i somras, köpte två för 20 kr om jag inte minns fel.


Nu har jag mina julgardiner helt klara inför advent. När den väl kommer, då ska hela helgen gå åt till pynting, glögg och mys. Inte tusan vill man sitta vid symaskinen då. Ska lägga alla julsaker ut på stora matsalsbordet, och så ska allt i lugn och ro få plats i huset:).

På torsdag får vi stort besök då min mamma, pappa och lillasyster med bebis, kommer och bor hos oss över helgen. Ska bli helt underbart att få ha dom här hos mig och rå om dom ordentligt. Då har mamma med sig mitt efterlängtade paket från Baldershage.se, och det blir ju också spännande.



Idag bär det av på barnkalas. Sedan väntar årets första pinnekjøtt middag. För er som aldrig ätit det kan jag berätta att det är det absolut godaste som någonsin slunkit ner i min mage

Ha en mysig dag mina vänner.

Ps. Blir mkt jul här i bloggen nu en tid. Men som julälskare, måste jag säga att det är nog tusan i mig bästa tiden på året. Planering, väntan och njutning, det är jul för mig<3

8 kommentarer:

  1. Jättefin blogg du har! Där kan jag inspireras hur mycket som helst!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Så kul att sy egna gardiner:)Äger ingen symaskin än men är riktigt sugen på att önska mig en i julklapp...Julen ska bli så mysig i år, Melkers första:)
    Ha en skön dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Hej !!
    DEt kliar i mina fingrar nått otroligt, vill börja greja nu !!! Kan tipsa om allers jultidningen, ett måste för alla oss pysselfreaks ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Underbar lykta! Vilken tur att fynda dem till det otroliga priset.
    Ja julen är härlig, jag gillar den väldigt mycket själv. Dock blir det inte mycket julstämning för min del i år då den firas på Bali med pojkvännen, men det kommer ju fler år. :)

    SvaraRadera
  5. Åhh så fint!
    Och lyktan, den är bara för ljuvlig!
    Trevlig söndagskväll
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Duktiga du! Att sy gardiner (knytbands dessutom) till det första...fint!!! Jag vill inte komma överens med min symaskin, men det är bara att takla vidare!

    Ha det så skönt med familjen din!
    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  7. HI...NICE THE GREEN HEART..AND THE RIBBON TO... HAVE YOU RECEIVE MY E-MAIL? WHAT DO YOU THINK?IT IS POSSIBLE TO DO?
    THANKS
    KISSES SIMONA

    SvaraRadera
  8. Sitter och kikar i din blogg och tycker det ser så trivsamt ut hemma hos dig. Tack för titten.

    SvaraRadera