lördag 24 september 2011

Lördagspyssel i huset...


Hej på er. Skönt med helg eller hur?
Idag har vi bara slappat, och varit ute och gjort diverse ärenden. Blev också ett stopp på Plantagen. Där köpte jag de två små krukorna i fönstret med murgröna på hjärta. Krukorna kostade 20 kr, det var REA på allt där nu. De vita små lyktorna på bordet kostade 9 kr. Rosorna fick jag av min älskade make igår, han tyckte jag var så duktig med viktnedgången <3


Har piffat, plockat undan, plockat fram osv i köket idag. Vi har också satt upp en liten krokbräda så vi nu kan ha handdukar hängandes framme. Blev jätte nöjd.


På tallrikshyllan har allt rosa och pastell fått ta plats i skåpen igen. Nu är det vitt som dominerar. Jag vill fortfarande ha lite pasteller kvar på hösten, tex stolsdynorna. Kökshanddukar är något som skal inhandlas i höst, i vitt, beiget, grått och till jul vita och röda.


Här sitter vi och blickar ut över fjorden varje dag. Ljuvligt!



Tycker krukorna var ett riktigt klipp. Som sagt 2 för 20 kr, med mönster som jag älskar och det passar så fint med murgröna i. Bortse vänligen från våra skitiga fönster. Det ska strax åtgärdas...


En sak på min vill ha lista, är Green gates röda serie här på tallrikshyllan i jul. Håller tummarna;).



Men än så länge är det höst och dagar som denna får man ju nästan lite sommarkäsla igen. Tidningshyllan nedan har maken gjort åt mig. I väntan på vart vi ska ha den, får den stå i köket så länge.


Idag har jag skurat hela vårt räckverk runt terassen. Samt haft på svampskyddsmedel. I morgon ska jag måla. Hoppas på fint väder.

Njut av kvällen. Här blir det nu god middag, tv och mys.

Kramar till er alla!!





3 kommentarer:

  1. Åh så fint ni har det. Gillar eran tidningssamlare! :)

    Ha det bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Gud, så himla fint ni har det Camilla! Kram Beata =)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder från er matplats! Superfint!
    Hoppas du har en skön söndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera