lördag 23 juli 2011

Gammelfarfars byrå ♥




Hej på er!

Visste inte om jag skulle blogga idag eller inte. Men har bestämt mig för att jag vill. Denna sorgens dag har väl ingen kunnat undgå. Det är så fruktansvärt hemskt det som hänt, att hjärnan nästan tar en time out, den orkar inte tänka mer. Vi har en tyst dag hemma idag, med tända ljus och en bukett rosor för alla liv som slocknat. Vi håller om varandra och tårarna rinner då och då, där man sitter framför tvn och hör på nyheterna om hur fler och fler barn och ungdomar hittas livlösa. Kan inte med ord beskriva min medkänsla för alla drabbade. Att dessutom stora delar av vårt älskade inneroslo, ligger i krossade små bitar, det är också helt ofattbart.

Jag och mina nära och kära är i trygghet och var som tur var inte i Oslo cetrum när bomben avfyrades igår. Men hade det varit en annan gång, så hade vi med all säkerhet gått på Karl Johan, som alltid när mamma och pappa är på besök. Och kraften av bomben var så brutal att rutor hade sprängst ända dit där vi bodde innan vi flyttade ut på landet, så vi och alla våra vänner hade änglavakt. Inatt flög helikoptrar precis över vårt hustak, för att ta sig till ön för att rädda de överlevande efter massakern, då ön ligger väldigt nära där vi nu bor. Då blev hela tragedin så påtaglig, när fönstrena skakade av kraften från helikoptrarna.

Som sagt, dette är en sorgens dag. Men jag tror på hoppet och kärleken, att det övervinner allt. Därför skriver jag några rader idag och visar er min helt underbara byrå som nu är klar. Som betyder oerhört mycket för mig, eftersom min gammelfarfar byggt den en gång i tiden. Pappa har målat och gjort den såhär vacker och jag har köpt vackra beslag. Det är inte saker och ting som är viktigast i livet, man får perspektiv när något såhär horribelt sker.

Ta hand om varandra. Kärleken övervinner allt ♥

Ps. Bilderna är något mörka och dova pga av lite ljusinsläpp nere i murhallen.

3 kommentarer:

  1. Ja, det är så ofattbart. Inga ord finns för sådant här. Hos oss i Norden??? De lugnaste, rofylldaste länderna. I det natursköna Norge kan det absolut inte hända, för jag tycker att naturen har format alla människor där till människor som uppskattar allt levande...

    Det är på ett grymt sätt vi påminns om vad som är viktigt här i livet.

    Kramar, vännen!
    -Pia-

    SvaraRadera
  2. Fy, vad hemskt. Det blir så verkligt, när det är så nära.

    Vad fin byrån blev! Jag har också målat en gammal byrå vit, letar nu efter beslag till den...

    Kram Daniela

    SvaraRadera