fredag 12 november 2010

Julkänslor i köket ♥


Hej mina vänner!

Som jag saknat bloggen. Blev ju inte mycket till bloggande denna veckan. Har varit så mycket att göra igen, som vanligt säg. Men jag har läst alla andras fina inlägg på kvällarna och blivit så inspirerad.

Veckan som gått har fyllts av jobb, kurs, bio, goda middagar och mys med mannen. Jag har lärt mig de sista månaderna faktiskt, att uppskatta vardagen mycket mer och mycket bättre, och jag känner att jag mår så mycket bättre då. Varje dag har något bra att erbjuda och det har jag lärt mig att ta vara på. Det är ett mycket bra tips såhär års när det är mörkt och man lätt kan tycka att allt blir trist. Vi tex, har onsdagar som våran "dag" i veckan. Då gör vi alltid något, oavsett väder och humör. Det kan vara allt från bio, restarantbesök, teater osv. På torsdagen städar vi tillsammans och går sedan och storhandlar för en vecka framåt. De övriga dagarna gör vi det som vi känner för. Detta funkar väldigt bra för oss, och vi mår bra av det:). När sen fredagen kommer, som idag, då kan vi ta det hur lugnt som helst och bara njuta av ledigheten tillsammans. För jag ska inte sticka under stol med att helgen som oftast är otroligt efterlängtad gång på gång:).

På väg hem från jobbet idag kunde jag inte hejda mig utanför blomsterbutiken. De stod ju där så små och söta och väntade på mig så hur kunde jag låta bli? Årets första små sötnosar av hyacinter, i ljuvaste ljusrosa. Nu längtar jag efter att de ska slå ut och sprida julig doft hemma. En underbar patinerad terracottakruka med en bärbuske fick också följa med hem. Dessutom har min julgransmatta och mitt förläde från H&M kommit. Mattan agerar just nu duk i köket, och förklädet åker på i morgon när det är pizzabak.

Väl hemma möttes jag av en make som hade tänt ljus överallt och som välkomnade mig med massa komplimanger om hur fin jag var idag. Det ni, kan man få en bättre start på helgen?

Önskar er en fantastisk helg och må så gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar