fredag 28 maj 2010

Möhippa´d big time!

Ni må tro jag blev snopen i lördags morse. Jag hade väl tänkt tanken tidigare i år, att mina systrar eventuellt skulle ordna en möhippa för mig hemma i Sverige. Men den tanken var som bortblåst nu i veckan när jag reste hem. Men mycket riktigt. I lördags morse skulle jag, mamma och pappa gå till bageriet och köpa frukostfrallor. Väl där ringer min syster till mammas mobil och ber oss komma upp, hon bor i närheten, för att ta hand om lilla Tilda, hennes bebis, en liten stund. Vi går dit, och väl där möts jag av en skara glada töser i hallen med skyltar på mig som bebis och ett högt rop i kör "Välkommen till din möhippa"!!!

Jag trodde inte mina ögon. Där står mina systrar och mina kusiner och de har då ordnat världens champagnefrukost med chokladdoppade jordgubbar, exotiska frukter, bröd, massa pålägg osv. Det var så fint och så vackert så jag kunde nästan inte tro det var sant. Sedan åkte den hemsydda slöjan som lillasyster sytt och den färgglada barntiaran på skallen, precis som det ska vara. Vi avnjöt sedan en underbar frukost, och många skratt blev det. Sedan var det dags för överraskning nummer två. Vi åkte då in till grannstaden där vi stannade utanför ett hälsocenter. Där var det en timmes skrattyoga. Hur kul som helst och att skratta tillsammans med brudarna så man kikna var helt underbart. Min mamma och lilla Tilda var med hela dagen också, så vi var verkligen alla tjejer i familjen.

Sedan var det fest hemma igen med gott tilltugg och gott vin. En tipspromenad genom hela syrrans lägenhet med frågor enbart om mig från barnsben till nu, samt en liten "minnesrunda" där alla fick berätta saker de mindes om mig från förr. Gud vad vi skrattade. Kusinernas mor, alltså min faster anslöt senare och då var skaran fulländad. Sedan kom ännu en överraskning. En helkväll på stans finaste uteservering med mat och dricka i mängder. Dagen och kvällen fylldes av många skratt, minnen från förr och mycket snack om det stundande bröllopet. Jag kände mig verkligen som kvällens huvudperson och är fortfarande överväldigad av lycka för allt fint mina små damer gjorde för mig. Tack mina älskade tjejer ni är bäst!


Första delen av dagen var det denna tiara som regerade.


För att senare på kvällen bli denna tjusiga.

Nu har jag fått två möhippor, och känner mig så tacksam och glad för allt fint som gjorts enbart för min skull. Idag gjorde jag det sista på listan innan bröllopet. Har köpt massa nya sommarkläder och skor och massa nödvändigheter till en lång solsemester, klänningen har jag hämtat på systudion, väskan står packad...Så nu mina vänner, nu lutar jag mig tillbaka, fyller på mitt vinglas och bara väntar på att få gifta mig med min älskling. Ha en underbar kväll och helg.

Kram Camilla

6 kommentarer:

  1. Åh, så jag njöt av allt det du skrev! Levde så in i det...
    Du har ju haft alla tiders fest! Något du aldrig kommer att glömma! Tänk så älskad du är av dina nära och kära! Det är rikedom, som inte kan mätas med något annat!!!

    Värna det minnet!

    Kraaam lilla vännen och lycka på färden!

    -Pia-

    SvaraRadera
  2. Du är värd allt fint Milla. Jag fäller en tår, av glädje. Njut av varje sekund! Puss

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig överraskning med alla de dina! Gläds verkligen med dig.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  4. det var så roligt att få skämma bort dej en hel dag älskade syster yster=) pussar M

    SvaraRadera
  5. Ååååå vilken mysig dag från början till slut.ja så skriver du ju bara så fint.Vilken härlig överraskning.Ha det så bra nu vännen.många kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig överraskning! Inte dåligt med två möhippor du är verkligen älskad av nära och kära och det är du värd.

    Låter helfestligt med skrattyogan vad kul ni måste ha haft.

    Lycka till med det förestående!

    Kram Renate

    SvaraRadera