fredag 23 april 2010

Gränsen för lycka är nådd

Hej alla fina...Ja ni, rubriken i det här inlägget beskriver verkligen hur jag känner idag. Den här veckan har vi sprungit i varenda brudbutik i hela Oslo och letat brudklänning. Den allra första jag provade satt som om den var sydd till mig. Tårarna kom när klänningen var snörad och jag såg hur underbart vacker den var. Dock var inte prislappen lika rolig. Har faktiskt varit lite deppad hela veckan, pga av att jag inte kunde köpa den. Men idag tog jag tag i mig själv och sa att såhär kan man inte bara ge upp..Så jag klappade mig själv på axeln och gick ut för att prova på nytt. Hade massa butiker kvar. Och nu sitter jag här hemma, med mobilen i handen efter att precis har fått en samtal från den sista butiken jag var inne i dag. Där hittade jag DEN klänningen, den som kändes helt rätt, som tom kändes 100 gånger bättre än den jag provade i måndags som jag blev så ledsen över att jag inte fick. Den är helt magisk och vacker och det är verkligen den jag ska ha. Tyvärr var även den för dyr. Jag sa till tjejen som hjälpte mig att jag har en maxgräns på xxx kr. Och den här kostade xxx kr mer..Hon skulle då ringa sin chef och be om att få pruta ner den här klänningen för hon tyckte att jag bara var tvungen att ha den. Så nu ringde hon nyss. Och jag får den för ett jätte bra pris. Trodde inte mina öron. Vilken människa, en ung och jätte duktig tjej....Ska ge henne en stoor kram och en bukett med blommor när jag hämtar klännningen...Är så lycklig..

Blir inga bilder på klänningen ännu, men det kommer, jag lovar. Men däremot har jag lite nya kökshanddukar från Green gate, som jag vill visa er. De är så söta och ska användas till helgens bak. För i morgon får jag min efterlängtade vita Kitchen aid bakmaskin. Kan knappt vänta.





Dessa sötnosar har jag handlat på velkommen, en jätte mysig nätbutik. Blommorna har jag klippt ner och satt i en liten burk med vackert band från samma butik.



En liten blomma för själen...



Den här helgen ska vi skriva plasseringskort och göra lite andra små detaljer till vår stora dag...Det känns att det är nära nu...Fjärilarna i magen blir fler och fler.

Var rädda om er och ha en fin helg. Stor kram från en extremt lycklig Camilla.

11 kommentarer:

  1. Gratulerer med at KJOLEN er funnet. Deilig å få det ut av verden, og fantastisk at det finnes et så flott & serviceminded menneske der ute. God helg! :)

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Vad härligt med klänningen!!!
    Jättesöta blommor och fina bilder du bjuder oss på;o) Ny header har du oxå!!!

    Ha det bäst!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Vilken tur du hade med klänningen!!! Du kanske skulle köpa en lott idag , på denna turdag!

    Lika vackra bilder som vanligt!
    Ha en trevlig helg.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Men vad roligt att du fick den klänningen till ett bra pris.Vad skoj.Vad söta handdukar och blommor.Alltid lika skoj att titta in till dej.Önskar dej en mysig kväll vännen Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Sån tur att det var en så rar tjej som gjorde det möjligt för dig! Himla rart! Förstår att du är lycklig!!! Handukarna var jättetjusiga!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. Himla tur att tjejen var så rar och tillmötesgående och ringde chefen! Kan tänka mig du är lycklig gläds med dig.

    Handdukarna är så söta och blommorna gjorde sig så bra i den lilla burken.

    Ha en mysig kväll och trevlig helg!

    Kram Renate

    SvaraRadera
  7. Vad hääärligt!!! Klänningen är ju så viktig att det känns riktigt RÄTT! Längtar tills vi får se den!
    Och dina nya handdukar är ju bara såå söta!
    Vad mysigt ni har framöver nu som får planera er stora dag!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  8. Visst finns det änglar, som styr och ställer! Hon är nog värd en buket!
    Grattis kära du, att du får bära just DEN klänningen du tycker så om! Jag kan se, känna, hur lycklig du är för tillfället!

    Sköt om dig och din blivande...!
    Kraaaam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  9. Åh, vilken lycka! Denna rätta klänningen till rätt pris! Tur att det finns snäll butikspersonal! Blir spännande att se skapelsen så småning om!

    Ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  10. Hej vännen.

    Ååå så kul att du hittat din klänning:)Ska bli kul att få se den. Själv beställde jag min på nätet och jag kan säga att jag kände mig som en prinsessa hela dagen.

    Fina bilder du visar oss, som vanligt:)Och fin ny header.

    Ha en härlig dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Wonderful pictures!
    greetings from Holland,
    Ineke

    SvaraRadera