torsdag 17 december 2009

Premiär för Skådebröd!

Jag har gått och tänkt på det här så himla länge, och läst i massa tidingar och på bloggar om kreativa människor som gör just Skådebröd. Idag bakade jag ett för allra första gången och det gick jätte bra. För er som kanske inte vet vad ett skådebröd är, så är det alltså ett dekorationsbröd, som man bakar länge i ugnen och som man sedan kan ha framme ganska länge, som dekoration. Jag har pyntat mitt bröd med lite fint papper, band och smycken och jag tycker att det blev bra och sprider Verkligen en mysig hemtrevnad.




Idag har jag en hemmakväll ensam, då min sambo är ute på julklappasjakt. Ska se näst sista avsnittet av Bonde söker fru, och så blir det att kika runt hos Er andra i bloggvärlden lite också. Önskar alla en underbar kväll.
Kram Camilla.

8 kommentarer:

  1. Vad fint du har det igen!
    Har du recept på ditt vackra bröd? Hålls det så, utan att "krympa" i en längre tid?

    Ha en skööön kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. oj det var kjempefint.
    så herlig,
    hvordan er oppskrift å hvor lenge å hva står ovnen på,
    dette vil jeg prøve.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Nej, så fint du gjort! Jätteinspirerande!/Camilla

    SvaraRadera
  4. vad fint du har gjort.Ja du är ju bara så duktig och kreativ.Hoppas din Älskling hittar massa mys till dej på sin klapp jakt.Snart är det bara 6 dagar kvar.Ha en skön kväll vännen kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Skådebröd har jag aldrig gjort. Jag önskar också receptet.
    Det såg jättefint ut.
    Önskar dig en mysig helg
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Kul med skådebrödet. Att du hinner med allt! Jag ska på ett möte i efm sen ....j u l l o v!
    Kram annika

    SvaraRadera
  7. Hej Camilla.
    Nu är jag tillbaka igen:)Har haft det hur underbart som helst.

    Vad kul med skådebröd, ska jag nog oxå försöka mig på snart.

    Ha en trevlig helg.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. Hej!! Tycker jättemycket om din nya layout på sidan. Superfint! Skådebrödet blev ju jättebra. Tror jag ska ge mig på att göra ett likadant. Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera