onsdag 18 november 2009

Skogens skatter

Idag har jag och svärmor haft en jätte mysig dag. Skogen hade massa vackra ting att erbjuda. Efter en stunds traskande tog vi en liten paus med te och frukt, och tittade på den vackra utsikten över vattnet. Så skönt det är att vara ute i skogen ibland, luften är så ren och fräsch. Jag kom hem med tre fulla påsar. Fick även tre amaryllisar av svärmor, och så köpte jag två små träd. Allt måste dock torka lite tills i morgon, innan jag kan arbeta med det. Regnet har ju öst ner hela veckan så det var så blött i skogen. Men idag har solen skinit på oss, vilken tur vi hade.

Vackra spetsband fick jag också, av min söta svärmor.

I morgon blir det kransbindning, plantering av amaryllis och så åker penseln fram lite också tror jag. Men tills dess önskar jag er en härlig kväll. Stor Kram.

9 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni hade sol idag! Här har det regnat hela dagen i princip. Usch! Hoppas att dina fynd från skogen torkar upp snart.
    Jag köpte hyacinter igår. Mysigt! Vad fint du hade gjort med dina. Och hjärtat av fjäderboan var en bra idé! =0)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Längtar efter att få se allt fint du skapar utav naturens guld....

    Ha en skön kväll
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  3. hei,koselig dag med svigermor du har hatt,her en kreativ svigermor jeg å,vi har sånne kosedager av og til...det er hyggelig..
    regn og regn her i hele dag..
    du spurte meg om de korsene jeg har.jeg har litt forskjellig,store i tre,små i jern og et stort i hvitt jern,alle har jeg kjøpt i interiør butikker,ikke kjede butikk,de som fører blommingvill kan skaffe deg sånne om de ikke har,de er ikke dyre heller,men gir sånn stemning i huset..
    ha en herlig kveld,klem fra sylvia

    SvaraRadera
  4. Så snäll och gullig svärmor du har alltså. Det ska du vara glad för. Det har inte alla.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Hej Camilla!
    Det kan du vara säker på att jag gör; håller utkik på din blogg!!!!!
    God natt!

    SvaraRadera
  6. Ååå vilka fina bilder du visar. Vilken inspirationsstund du bjöd mig på, vilken tur att jag hittade din blogg!
    Hälsningar
    Jessica

    SvaraRadera
  7. Nydelig blogg du har!

    Klem Ingunn

    SvaraRadera
  8. Hej Camilla.

    Härligt att få vara ute i naturen och plocka lite:)
    Snäll svärmor du har:)
    Hoppas du får en toppenbra dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  9. Men åhhh!
    Vad mysigt att vara ute i skogen och plocka i hop lite pysselsaker.
    Vilken ljuvlig bild!

    Ska bli kul att se vad du pysslar i hop=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera