onsdag 11 november 2009

Ett sista ljus för dagen

Då har ännu en dag passerat. Idag har det skurats golv, bytts sängkläder, dammats och skurats inför helgens besök som kommer i morgon. Min mor och far. Nu sitter vi uppe och myser en stund till innan John Blund får komma och ta oss med till drömmarnas land. Ser ni tavlan i bakgrunden. Det är en konstnär från mina hemtrakter som målat av en jätte vacker vrå vid vattnet. Jag har bott där i hela mitt liv, tills jag flyttade till Norge för tre år sedan, och min familj bor ju kvar där nu såklart. Den är ett kärt minne från min barndoms hemtrakter. Sov Gott Allesammans.

4 kommentarer:

  1. Så vackert og mysig bilde du visar i kveld,
    hoppast du fikk sova godt,
    kram bella

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du har varit städat och fixat .Skönt att greja för det mesta.Vad skoj med besök.Ha en skön torsdag kramizar ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  3. God morgon Camilla!!!
    Var John Blund generös i natt med härliga drömmar?
    Själv har jag drömt om denna sablans auktion som är på lördag, du vet hur det är när man är i fullkomlig extas och inte kan sluta tänka på något..?
    Sjukhusskåpet spökar i mitt lilla huvud, tycker det är sååå underbart fint och jag har redan utsett en plats för det.., JAG MÅSTA HA DET!!!!

    Vilka vackra handdukar, passar utmärkt till jul!
    Nu skall jag försöka få ordning på källaren här hemma, det blir så stökigt när man städar.., hur är det möjligt?!?!?

    Ja du Camilla.., mina söta skridskor i storlek 26 ligger i en trälåda just nu, sålde skåpet som dom hängde på så nu ligger dom och väntar på att få sig ett nytt vackert skåp.....

    Ha en underbar dag och ta väl hand om dig.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Ho ho.., om du menar jallusin med hjärtat så är den busenkel att knåpa ihopa själv och du som inte har tummen mitt i näven skall absolut ge dig på ett försök!!!!
    När jag väl hittat materialet till den så tog det inte mer än en timme att snickra ihop den, målningen med två strykningar en timme.., japp, inom två timmar så har du din egen designade jallusi Camilla!

    Var rädd om dig...
    Kramen

    SvaraRadera