fredag 23 oktober 2009

Loppisfynd och Rea!

Hej allesammans. ÄNTLIGEN fredag, och Fredagsmys. Idag har jag och syrran haft en heldag på Karl Johan, det var lite osäkert i morse om jag skulle orka, är ju lite sjuk, men jag piggnade till, så gick det bra. Vi har bla varit på Panduro, spenderade säkert en timme där inne, och så har vi varit runt på loppisar. Idag var en sån där rolig dag på stan när man hittar massa saker som man vill ha, och som är jätte billiga. Verkligen Rea-tider nu. Konstigt nog, fast det är två månader kvar till jul, så är det en enorm julkänsla ute på stan redan. Fattas bara lite snö, så är jultomten runt hörnet. Lillasyster köpte massa julpyssel och jag köpte en hel del fina saker hem, och lite blommor. Kannan på bilden här köpte jag i en ny inredningsbutik, som hade massa mysiga saker.

På loppisen hittade jag den här underbart söta krukan, vet inte om det egentligen är en terrin, eller om det faktiskt är en kruka, men jag har i alla fall satt en fin murgröna i.

Köksfönstret fick lite nya vita blommor, spindelinvationen i de gamla blev för mycket för mig, så jag kastade alltihop.


Hittade en jätte fin svart bricka för ynka tjugo kronor som jag la en ljusslinga i. Köpte även tre små porslinsaskar på Åhlens, som passade fint på brickan.

Ikväll blir det som sagt FREDAGSMYS och idol. Hur skönt som helst, och det är verkligen underbart, att ha en liten syster i HUSET.

Ha en fantastisk kväll med era nära och kära. Kram

1 kommentar:

  1. Å så bra att du orkade ut på stan och att ni fick en så fin dag tillsammans! Härliga fynd du gjort. Krukan/terrinen var verkligen underbar!
    Har ni både Panduro och Åhléns i Oslo också? de finns inte i Finland, men man köpa från Panduro på postorder.
    Ha en trevlig fortsättning på helgen!
    Kramar, Nicole

    SvaraRadera