tisdag 20 oktober 2009

Kortlåda och franskt dukument!

Att pyssla har alltid varit ett stort intresse. Här har jag köpt en gammal sliten träram, som jag sedan målat. I den har jag satt ett franskt dokument. Bibeln, madonnan, kortlådan och träspolarna är alla nya fynd till denna lilla hörna i köket.

Tavellisterna är nya i köket, och är mycket efterlängtade. Perfekt utrymme för det där lilla extra, som mina underbara små vingar, från Panduro.

Bokstäver med patina har blivit en stor favorit. Här har jag en av många i vardagsrummet. &-tecknet tycker jag verkligen symbiliserar kärlek. Jeanne d'arc living har dom finaste tycker jag, har ni förslag andra märken?

I somras när jag var hemma på semestern, besökte vi som vanligt Valdemarsvik och alla underbara små butiker. På Farmors hus hittade jag den här urgulliga stukaturtavlan som nu förgyller mitt kök.

Lilla hörnan i vardagsrummet förändras ständigt med stilleben och pyssel. Här är de sista tillskotten i skaran.

Små urnor på fot har blivit en liten samlargrej. Älskar att leta sådana på loppisar. Mina fina växter på ståltråd i köket har till min fasa invaderats av en miljard små spindelbebisar, vad ska jag göra?

Kortlådar har också blivit en ny liten favorit hemma. Den här är liten och söt, och passar bra till små trådrullar och smått och gott.

På loppisar säljs det ju ofta gamla tidningar och papper. Passade på att köpa på mig en hög, som blir så fint att pynta tex ljus med.

Tar med glädje emot tips och ideér till fler arrangemang och stilleben. När man läser alla era bloggar, och ser hur fint alla har det, så blir man ju jätte inspirerad. Och inspiration är ju jätte kul att dela med sig av.

Ta hand om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar